آموزش, مقالات

معرفی شرکت OPKON

انکودر OPKON اپکن یکی از مشهورترین انکودرهای روتاری و خطی بازار ایران است. این محصول در انواع مختلفی برای کاربری های صنعتی تولیدشده و به ایران وارد می شود. مسئولیت فروش انکودرهای برند اپکن بر عهده نمایندگی های مستقیم این شرکت در ایران است.

این تولیدکننده ترکیه با ارائه کیفیت های مناسبی از انکودرها توانسته است تا طیف عظیمی از صنعتگران ایرانی را به خرید محصولات خود ترغیب کند.

تنوع محصولات Opkon بالاست و انواع انکودرهای خطی و چرخشی این برند، با تکنولوژی های مختلف جهت انجام محاسبات اندازه، سرعت و… در صنایع مختلف به کار گرفته می شوند.

در این مطلب قصد داریم تا بعد از بررسی ساختار و نحوه عملکرد روتاری انکودرهای اپکن یا همان انکودرهای چرخشی این برند، نکاتی مهم درباره خرید آن برای شما مطرح کنیم.

ساختار و نحوه عملکرد روتاری انکودر یا انکودر چرخشی اپکن

در تمامی انکودرهای چرخشی از جمله روتاری انکودر OPKON، چارچوب عملکردی یکسانی وجود دارد. این نوع از انکودرها با نام شفت انکودر نیز شناخته می شود. این وسیله موقعیت زاویه ای یا جهت حرکت شفت یا محور مورد نظر را به سیگنال های خروجی آنالوگ یا دیجیتال تبدیل می کند.

انکودر چرخشی در تمامی برندهای اروپایی، چینی، آمریکایی و… در انواع مطلق و افزایشی طراحی و تولید می شود.

تفاوت این دو در این است که انکودر مطلق موقعیت لحظه ای شفت را گزارش می دهد اما انکودر افزایشی چرخشی حرکت شفت و موارد وابسته به آن مانند سرعت دورانی، موقعیت و فاصله را گزارش می دهد.

انواع انکودر چرخشی در کاربری هایی که نیاز به کنترل و نظارت دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال در کاربری هایی مانند لنزهای عکاسی و صنایع رباتیک از این ابزار محاسبات دقیق صنعتی استفاده می شود.

تکنولوژی های استفاده شده در ساخت انکودرهای روتاری، به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • مکانیکی
  • اپتیکال
  • مغناطیسی

انکودر چرخشی PRID 50A

انکودر خطی اپکن Opkon

روتاری انکودر Opkon

انکودر چرخشی اپکن PRID 50SH-50H

 نکات مهم در خرید انواع خط کش دیجیتال

توجه به کاربردها و نوع خط کش از جمله مهم ترین نکات قابل توجه قبل از خرید محصول یادشده است. مهم ترین نکات قابل توجه قبل از خرید انکودرهای خطی عبارتند از:

  • نوع خط کش؛ افزایشی یا مطلق
  • نوع سیگنال های خروجی از انکودر خطی مانند HTL ، TTL و کدهای باینری
  • نصب داخلی یا خارجی
  • ولتاژ منبع انکودر
  • نوع اتصال انکودر
  • طول کابل نمایشگر خط کش

انتخاب خط کش دیجیتال فرآیندی بسیار دقیق است که باید به وسیله متخصصان آگاه به اتوماسیون صنعتی انجام شود. در غیر این صورت هزینه های گزافی برای اختلال ماشین آلات گران و ضایعات تولید به شما وارد خواهد شد. بنابراین توصیه می شود ابتدا با توجه به نیاز خود با دقت به موارد بالا توجه کنید.

انکودر خطی مورد نیاز خود را با تطبیق مقیاس های بالا با نیاز خود و مشخصات هر انکودر تطبیق دهید. سپس می توانید بهترین گزینه را برای خرید انکودر انتخاب کنید.

آرکو کالا بزرگ ترین مرجع اتوماسیون صنعتی ایران

جهت راهنمایی بیشتر و اطلاع از قیمت محصولات OPKON میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلفن تماس : 37133856-051   37133855-051

منابع:

گروه فنی آرکو کالا

وبسایت رسمی Opkon

برای مشاهده و خرید آنلاین دیگر محصولات صنعتی و همچنین مقالات دیگر راجع به شرکت های دیگر از سایت ما بازدید کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.